Nieuw Vaarwater en Budlr schalen samen op voor Rotterdammers met schulden
Nieuw Vaarwater helpt Rotterdammers die moeite hebben met geldzaken of schuldenproblematiek middels begeleiding, schuldhulp, financieel beheer en advies, zodat zij geldzorgen achter zich kunnen laten en een financieel stabiele toekomst op kunnen bouwen. Om het intakeproces bij nieuwe aanmeldingen snel en makkelijk uit te voeren werkt Nieuw Vaarwater met MijnIntake, het online platform van Budlr, een social enterprise ondersteund door Social Impact Fonds Rotterdam.
Omdat gelukkig steeds meer mensen de weg naar Nieuw Vaarwater weten te vinden, neemt ook de behoefte aan efficiency verder toe. MijnIntake zorgt ervoor dat Nieuw Vaarwater efficiënt kan blijven werken én gemak blijft bieden aan de hulpvrager. Daarom heeft Nieuw Vaarwater besloten het gebruik van MijnIntake verder op te schalen.
Met het platform van MijnIntake kan de inwoner snel en laagdrempelig alle relevante informatie verzamelen op één veilige plek. Zo kan Nieuw Vaarwater de situatie sneller in kaart brengen en een plan van aanpak opstellen. Bovendien wordt het vervolgtraject vergemakkelijkt doordat de inwoner 24/7 toegang heeft tot zijn informatie. Ook de minder digitaal vaardige Rotterdammer kan ter plekke op intake soepel door het aanmeldproces worden geloodst.
En dat is niet alles. Ook de verwerking van informatie gebeurt met MijnIntake niet meer handmatig. Door de koppeling met OnView, het financieel beheersysteem van Nieuw Vaarwater, worden dossiers binnen enkele seconden geïmporteerd.
Zo geven geven Nieuw Vaarwater en Budlr samen invulling aan een gezamenlijke missie: het verlagen van drempels om problematische schulden op te lossen. Nieuw Vaarwater en Budlr zorgen er samen voor dat meer Rotterdammers met schuldenproblematiek sneller en beter geholpen kunnen worden, van intake tot oplossing.
De tijd die we besparen op de administratieve processen kunnen we besteden daar waar wij dat het liefste aan doen: méér mensen helpen en méér persoonlijke aandacht voor de klant. Voor de aanmelding is de financiële stress vaak het hoogst, als de oplossing nog het ver weg lijkt. Een soepele onboarding van de klant zorgt dat we snel aan de slag kunnen en vermindert stress en uitval. Dat is kostbare winst.
De uitbreiding van de samenwerking met Nieuw Vaarwater toont de meerwaarde van Budlr aan. We zijn bezig Budlr breder uit te rollen om de schuldenketen in Rotterdam te stroomlijnen. Naast samenwerking met de uitvoeringsorganisaties willen we ons er ook voor inzetten om meer Rotterdamse werkgevers aan te sluiten op Budlr, zodat werknemers met schulden sneller schuldenvrij gemaakt kunnen worden.
Tijdens de intake voor schuldhulpverlening is veel papierwerk nog de norm, terwijl dit de meest stressvolle fase is voor hulpvragers. De uitval in deze fase is veruit het hoogst. Ons platform vermindert die administratieve druk voor alle partijen in de schuldenketen. Nieuw Vaarwater laat zien hoe makkelijk het werkt en hoe snel je tegelijkertijd gemak én efficiency verhoogt. Als meer partijen dit omarmen, zorgen we ervoor dat in 2030 al dat papierwerk niet langer nodig is.
Meer informatie:
www.nieuwvaarwater.nl
www.budlr.nl